Monday, April 11, 2011

Alexander Mansury

Kredit Info & Foto: Rireeyn Xanderian's (nazreensangatwangi.blogspot.com)

Setelah keboringan, aku nak cerita pasal satu band yang diberi nama Alexander Mansury. Kalau korang orang Johor, especially daerah Batu Pahat, korang boleh tengok diaorang ni selalu buat show kat The Wall, Batu Pahat. Untuk makluman korang,diaorang ni kesemuanya berasal dari Batu Pahat, Johor. Genre yang dipilih oleh mereka ni pula adalah Hardcore & Screamo. Walaupun mereka masih baru di dalam scene indiependent ini, Alexander Mansury sangat positif dan bersemangat untuk bersama-sama memeriahkan arena muzik tanah air kita. Setelah dua tahun bertapak di dalam scene indiependent tempatan ini, Alexander Mansury telah pun merekod lagu ciptaan mereka sendiri pada awal bulan Februari yang lalu. Mereka bukan sahaja sering menyertai gig di sekitar Johor, malah mereka juga sering mendapat jemputan untuk mengadakan gig di Melaka, Kajang, dan Ipoh.

Kalau korang nak tau, band ini dianggotai oleh tujuh orang anak muda yang hensem dan cute iaitu Joe (Screamer), Erwan Zernal (Guitar, Clean Vocal), Ryk “Along” (Guitar), Islan Sainal (Bass & Harmoni), Made (Keyboard, Synth & Program), Kutu Subuh “Naz” (Drum & Percussion), dan Robin (Sessionist Screamer).

Antara lagu-lagu diaorang ialah seperti She Love Cheesecakes Part 1, 2 & My Lovely Rharha. So, kalau korang nak tau lebih lanjut mengenai band Alexander Mansury ni, aku cadangkan korang terus melawat mereka di laman sosial Facebook mereka dengan menaip: Alexander Mansury





Nota Aku: Great job to Rireeyn Xanderian's (nazreensangatwangi.blogspot.com.) Kalau korang nak tau, Rireeyn Xanderian's ni ialah seorang contributor untuk ruangan ZONPROMO di Majalah By'U..keep up the good work lil bro!


*****Articles Copyright © 2011 (Astarawistana Momoi) & Pictures (Rireeyn Xanderian's) are All Rights Reserved. Use of words & photographs in any manner without permission are prohibited by International copyright law*****

Your Cooperation is highly appreciated~ ;)

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers