Monday, March 17, 2014

~TEORI & LOGIK~

Assalamualaikum....
Well, adakah korang enjoice dgn weekend korang?
Hoyeah! aku takla enjoice sngt sbb aku tak jumpa dgn budak-budak kecik yg comel lagi banyak cakap pot pet pot pet tu.....alahai, rindu sngt2 dgn anak-anak saudara (orang utara ckp, anak menakan) aku, Intan Nur Dhia, Mohd Irfan Danish, Nur Umairah Zahra & Nur Marsya Faseeha.....Aiyaarkkk...Cikma rindu sangat x 1000000!!!

Ok, enough....next!

Actually masih sedih dengan kehilangan MH370...perghhh! dah masuk hari yang ke-10 dah pun rupanya....masih tak jumpa2...misteri kot~

Well, aku ni kan suka benda yang berfakta dan macam selalu la, aku kan seriously suka membaca kannnn....ehem2...ye, saya suka membaca...(ayat skema tak hengat)....so, dari apa yang aku baca, macam2 perasaan yang timbul, yela...rasa sedih, teruja, curious....hmmm.....dan bukan tu sahaja, macam2 teori la timbul dari mereka yang professional sehinggalah dari yang tak professional
(erkk...mostly si 'keyboard warrior')...

Just bagi pendapat aku sebagai seorang yang beragama Islam, aku berpegang pada satu prinsip asas harian aku, there's must a reason....ye, mesti ada sebab....tak kesah la sebab yang sengaja atau disengajakan....dan aku percaya Qada' dan Qadar...

So, bila baca something tak kisah la fakta atau hanya tulisan yang berkenaan, aku lebih suka melihat dari sudut yang lebih positif dan aku lebih suka fakta atau tulisan itu terlebih dulu di 'confirm' kan oleh pihak yang lebih arif dalam hal ni....

Done, so kita sebagai rakyat yang tidak dapat menolong dari segi teknikal atau mental, kita tolong la dari segi rohani, kita teruskan berdoa...kita tak tahu apa yang akan terjadi pada masa depan kan...semoga doa kita dimakbulkan Allah...insha-Allah....

Ok, panjang pulak aku membebel hari ni...ni gara-gara kepenatan ber 'stock take' la ni...dah la panas, sorang2 lak tu....huhuhuhu...kesian utk diri aku sendiri....hehehe....


Keep #PRAY4MH370



No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers