Tuesday, March 18, 2014

RUTIN @ ROUTINE

Assalamualaikum....
Ok, hari ni tiba-tiba rasa nak taip pasal satu perkara yang aku rasa semua orang pun mengalaminya...Rutin....apakah???

Rutin bermaksud prosedur standard atau sesuatu yang kita lakukan in sequence...maksudnya lagi sesuatu yang kita selalu lakukan...erkk...lebih kurang lah...

Contohnya macam rutin harian aku la kan...

Pagi-pagi bangun mandi, sembahyang subuh (kalau tak ABC = Allah Bagi Cuti), then mandikan mak (mak aku lumpuh separuh badan dari kepala sampai ke kaki almost 4 years), then siap2kan mak (pakaikan lampin + pakaian + dan sikat rambut mak! mak comel je time sikat rambut...hehehe..), basuh pinggan mangkuk (kalau ada dlm sinki) then aku siap-siap pergi kerja, kalau ada masa lebih, aku akan sediakan breakfast yang simple untuk my parent sebab kadang-kadang adik ipar aku akan tolong sediakan breakfast, then kacau kucing-kucing aku yang sedang tido atau baru bangun tido...(hehehe...comel tau kucing time baru bangun tido...eeeee...geram!!) then aku pergi kerja naik motor dengan adik aku lalu jalan yang sama tiap-tiap hari...sampai aku dah boleh hafal lubang-lubang kat atas jalan raya yang aku lalui tiap-tiap hari tu...kihkihkih.....

Haaaa....macam tu la kot rutin aku tiap-tiap hari....lebih kurang, mana sempat aku on kan jela...yang mana wajib tu memang aku akan lakukan hari-hari la...yang sampingan tu aku wat kalau ada masa lebih la...hehehe...

Aku rasa korang pun ada rutin harian masing-masing.  Cuma kadang-kadang tanpa kita perasan sebenarnya rutin harian kita ni ada yang positif dan negatif....so, aku pun rasa korang yang mana dah besar panjang haruslah tahu positif dan negatif sesuatu perkara tu kan? boleh pilih yang mana betul dan yang mana salah...pheuuwhhh!

Ok lah, kenapa aku tiba-tiba nak membebel pasal rutin ni? sebab ada orang bertanya pada aku...so, aku rasa benda ni dah jadi 'life' aku dah...keep move on sampai akhir hayat....apa-apa pun, aku sayaaaaannnngggggggg family  aku! mmuuuaaahhhx!


Keep PRAY4MH370


No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers