Tuesday, April 19, 2011

~Habit, Alergik, Fobia~

Aku pasti semua orang mempunyai Habit, Alergik dan juga situasi Fobia kan? Sama lah dengan aku jugak...Kalau family dan kawan-kawan rapat aku kebanyakkannya sudah mengetahui apa Habit aku, benda-benda yang aku Alergik dan juga kenapa aku Fobia kepada sesuatu dan apa benda yang aku Fobia tu...hehehe...lets check it out guys~

HABIT
*** Bila time nak keluar rumah, aku selalu tukar-tukar pakaian aku..bila aku cuba, nampak mcm tak best, aku akan tukar lagi..tukar lagi dan lagi...kadang2 sampai lima kali..hehehehe...roomate n housemate aku faham sangat dah peel aku yang satu nih..buruk sangat lah..hahaha

***Ooowhh...Nescafe dan Momoi bagai lagu dan irama..tak dapat dipisahkan walaupun aku ada migrain (kadang-kadang kritikal gak migrain aku)

***Aku adalah pengumpul barang-barang, aksesori dan gambar-gambar yang bercorak POLKADOT HITAM DAN PUTIH..lalalala~ Koleksi terbaru adalah baju kurung..hahaha~



ALERGIK
***Aku seorang manusia yang alergik kepada sesetengah bahan kimia especially barang-barang kosmetik dan yang berbentuk SPRAY lah..macam mana aku boleh tau aku alergik? Bila aku salah pakai barang-barang ni, CONFIRM RUAM MERAH YANG SANGAT GATAL akan timbul tanpa disuruh..huhuhuhu...dan ia akan amek masa selama seminggu untuk hilang..adesh~



***Aku tak boleh pakai deoderant lain selain NIVEA berwarna putih. Aku juga perlu berhati-hati memilih minyak wangi serta barang kosmetik utk badan dan muka aku...sadis je bunyinye kan3?

FOBIA
***Ooowhh..aku tak boleh makan snek/keropok kentang yang berbentukk BULAT dan juga SEGITIGA..contohnya: PRINGLES, MR.POTATO, NANCHOS dan lain-lain lagi...TETAPI yang peliknya aku boleh makan kentang goreng (French Fries), Wedges dan kentang goreng yang dicampur sekali dgn kari or masakan. hehehe..ngengade? taklah..siyes tak tipu punya~



***Aku fobia akan LAUT dalam, Tasik dalam, Sungai dalam, Swimming Pool dalam dan segala bentuk air yang dalam...sebab bila aku tengok je, automatik otak aku akan cakap...HEY, JANGAN NANTI LEMAS..hahaha..lagipun aku tak reti berenang dan pernah hampir-hampir lemas time kecik-kecik dulu.

***Aku fobia ombak jugak sebab aku takut ombak tarik aku masuk dalam laut. Dulu kecik-kecik, bila family aku bawa aku ke tepi pantai, bila aku berdiri je kat tepi gigi pantai, mesti aku pengsan..hehehe..pelik kan?

***Walaupun aku adalah pencinta binatang, Aku fobia dengan Ular sebab dulu selalu aku kena kejar dengan ular dan ular selalu masuk rumah aku kat kampung ni...huhuhu..makan anak kucing aku, patuk anak kucing dan anak ayam..jahat la!

Haaaa..itu lah antara-antara benda dan perkara yang jadi Habit aku, yang buat aku Alergik dan juga menjadi fobia untuk aku...hohohohoh~

Happy reading ya~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers