Saturday, May 7, 2011

~Stesen TV Independent - Demoplanet TV~


Meh aku nak cerita sket pasal satu Stesen TV Independent buatan anak tempatan ni kat korang...Actually, Demoplanet TV ini sudah lama ditubuhkan iaitu pada sekitar tahun 2005 lagi di mana team Demoplanet TV yang ketika itu diterajui oleh dua orang anak muda Malaysia iaitu En. Aznirulhisham Mohd Hussain atau dikenali sebagai Champ dan juga En. Mohd Ridzuan Amdan yang dikenali sebagai Wantranz. Mengikut Wantranz, mereka sering memikirkan kaedah bagaimana untuk memberi peluang kepada semua orang untuk memaparkan idea-idea atau apa sahaja yang ingin mereka kongsikan melalui satu medium yang mudah, murah dan bermanfaat kepada semua. Kiranya, macam konsep ‘win-win situation’ lah. Menarik kan? Kalau korang nak tau, mereka memegang satu prinsip dan fahaman di mana mereka berfikir bahawa setiap orang harus mendapat akses kepada internet sebagai kaedah untuk pembelajaran dan merungkai kekayaan ilmu tanpa batasan.

Di Demoplanet TV, mereka berusaha untuk memberikan yang paling terbaik dari aplikasi internet agar ia tidak menjadi satu perkara yang menggerunkan atau harus ditakuti namun seharusnya dilihat sebagai ‘sahabat’. Misi dan visi mereka pula adalah untuk memboleh dan memberikan hak samarata di dalam bidang penyiaran tanpa mengira bangsa, agama ataupun budaya. Demoplanet TV sangat berwawasan dan ini dapat dilihat apabila mereka menjadikan dunia penyiaran multimedia internet menjadi lebih baik melalui pendidikan, toleransi dan pendamaian.

Demoplanet TV ini berkonsepkan ‘demo’ tv di mana mereka menggalakkan sesiapa sahaja untuk menghantar apa sahaja bahan kepada mereka dalam bentuk ‘cubaan’ mahupun sebagai eksperimen. Oleh itu, client mereka tidak perlu risau tentang aspek yang melibatkan arahan, lakonan, jalan cerita, kualiti persembahan dan apa sahaja aspek yang diguna pakai oleh stesyen TV biasa. Namun idea berkenaan perlulah tidak melampaui batas agama, budaya mahupun moral serta tidak menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sasaran utama mereka pula pastilah remaja iaitu dari yang masih bersekolah rendah, pelajar universiti hinggalah belia di bawah umur 40 tahun.



Jika korang berminat, mereka menetapkan ‘passion’ yang komited sebagai salah satu perkara wajib jika seseorang ingin menceburi bidang ini terutamanya kepada para remaja. Kesungguhan dan sifat bekerjasama secara kumpulan juga perlu dititikberatkan. “Jauhi Jenayah, Hampiri Hasanah (kebaikan)”

Syabas kepada Demoplanet TV! Sokonglah produk tempatan. So, kepada korang yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Demoplanet TV ini, korang boleh lah terus mengakses maklumat-maklumat ini ya!

Demoplanet TV Sdn. Bhd.
1-01-02, Blok 1, Presint ALAMi
Pusat Perniagaan Worldwide 2
Persiaran Akuatik
40100 Shah Alam, Selangor
Malaysia
Tel/Fax : 03-5523 5400
Email : demo_planettv@yahoo.com, demoplanettv@gmail.com
Website : Demoplanet TV
Facebook : demoplanet.tv channel
Blogspot : www.ivow2010.blogspot.com
www.imsingles.blogspot.com

Nota Aku: All the best! Lepas ni boleh la kita tengok idea-idea best lagi kreatif dari anak-anak muda kita kan? Tak sabarnye…….


P/S: Jangan lupa support projek terbaru mereka bersama Pentas Aksi di dalam Kompilasi I'M Singles ini ok!

*****Articles Copyright © 2011 (Astarawistana Momoi) & Pictures (DEMOPLANET TV) are All Rights Reserved. Use of words & photographs in any manner without permission are prohibited by International copyright law. Your Cooperation is highly appreciated~ ;)*****

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers