Saturday, March 3, 2012

~Tak Tau Lah~

Assalamualaikum.........
Weeee.....ari ni rs macam nak menaip since rs macam tak best je......
Dont know why....just feel something bad will happen...cuma aku taknak jadi diri aku mcm dulu yang suka beprasangka buruk......ye, aku tengah positif nih.....positif dengan tanda tanya......hehehehe....ooowh, rasa perit la jugak....tapi kena lawan perasaan 'buruk' ni.....

But anyway, thanks la sbb dah lama aku tak rasa perasaan ni.....baru sekarang aku rasa balik......satu perubahan besar ke atas diri aku......

Jodoh....kawan aku ckp kena la usaha cari jodoh....tapi kawan yang lagi sorang ckp jodoh tu ada, cuma tak tau bila....aku tak marah pun kalau orang cakap2 pasal aku since aku rasa benda ni macam tak ada salahnya.......bagi aku, kalau betul jodoh aku dengan dia, aku terima seadanya.....kalau bukan, aku mohon dari Allah semoga jauhkan dia dari aku supaya hati aku tenang melalui hari2 yang mendatang.

Since aku ada mereka2 yang sayangkan diri aku tak kira lah dari kaum keluarga, kawan2 dan mereka yang senang dengan diri aku, aku dah cukup rasa selesa.....dengan kerjaya aku, dengan passion aku yang tinggi untuk rasa stabil dengan titik peluhku sendiri, aku yakin aku boleh hidup dengan baik.....Allah kan ada dengan aku? Aku cuma kena ingat dekat dia selalu, aku kena yakin dengan Qada' dan Qadar yang bakal dan sedang dilalui oleh diri aku.....

Aku masih ingat lagi bila seorang rakan aku yang agak obses dengan jodoh yang dikatakan akan menjadi pelindungnya kelak.......obsesnya hingga membolehkan dia merelakan apa sahaja dilakukan oleh si pelindungnya itu.....dimaki, dikutuk, dimarah......aku terfikir, kenapa ya? perlu kah sampai macam tu sekali? Rendah sangat kah martabatnya sehingga boleh diperlakukan sedemikian rupa?

Dan aku masih ingat seorang rakan yang patah hatinya berkata begini: "KALAU ORANG DAH TAK SUKA, KENAPA NAK TERHEGEH-HEGEH LAGI?

OMG, mesti ramai yang fikir aku ada masalah di dalam perhubungan kan? Hahaha...mungkin, cuma aku nak lebih berhati-hati kali ini.....mcm kwn aku ckp, kalau orang taknak, buat apa nak terhegeh2 lagi kan2? hehehe...aku happy je kot...no worry... ;)

P/S: Punya rakan2 yang selalu ada time resah gelisah, itu sudah boleh membuatkan hati aku rasa berbunga-bunga 24/7 :)

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers