Tuesday, May 15, 2012

Kawan-Kawan

Assalamualaikum....
Bosan2 ni, syok gak menaip banyak2.........
So, lagipun tetiba jela aku terpikir nak menaip pasal kawan-kawan di sekeliling aku.....

Macam-macam kerenah kawan2 kita kan? Ada yang boleh wat kita hepi, ada yang boleh wat kita rasa nak hempuk je kepala dia dengan buah kelapa kan2? hehehehe....ganas sangat la pulok...adesh!

Dua tiga menjak ni slalu gak la aku keluar lepak dengan kawan2 baik aku.......mcm besalah, kawan2 lelaki aku yang sentiasa bagi semangat kat aku......bukan aku taknak ajak kawan2 gurl aku lepak skali......tapi for ur information, most of them adalah isteri, dan ibu orang....kahkahkah.......yela, kawan2 perempuan aku kebanyakkan dah jadi bini orang, dah jadi mak orang dah......dats y la aku slalu kuar lepak dengan kawan2 lelaki aku yang sangat baik budi pekerti ni.....hehehe...thanks gak kat diaorang yang sememangnya sangat menghormati dan menjaga aku dengan baik ketika kuar melepak......dats y parent aku benarkan aku kuar dengan diaorang......kenal dari sekolah kot kan....sampai skrg....syukur lah, hubungan silaturrahim antara kami semua masih macam dulu gak...

Apa yang aku perasan bila kuar lepak dengan kdeua-dua jenis hamba Allah ni, memang rasa perbezaan ketara tau..........seriously ok! Apa yang berbezanya? banyak kot....

Antaranya, aku takda la nak gosip2 buat dosa banyak sangat mengata orang....kahkahkah.....adesh! nak wat mcm mana....itu lah pompuan kalau dah jumpa, lagi2 yang dah lama tak jumpa......macam2 story nak dimorykan dan digosipkan.........pheuwhhh.......tapi kami bukan gosip teruk2 pun, just lebih kepada informatif....ececeh....siyes la.....then, aktiviti tak banyak sangat selain shopping or window shopping......aku jarang kot tengok wayang dengan geng2 pompuan.....slalu aku g tengok dengan geng lelaki or aku bantai tengok sorang2 je.....hehehe....dengan aku, ape pun jadi.....sorang2 pun takde hal, janji aku hepi.....penah gak la aku g merayau sensorang kat mid valley, kat kl sentral, kat ioi mall, kat jusco perda, kat queensbay mall penang.....ha, kesah ape aku....hehehe....tapi apapun, aku lebih selesa dengan geng2 pompuan aku ni sbb bnyk benda leh share especially pasal fesyen ke, pasal hati n perasaan....mcm2 kes kami bincangkan...ececeh...

Kalau dengan geng2 lelaki, tak banyak gosip2 tapi lebih kepada aktiviti lah.......g men bowling, tengok wayang then lepak kat mamak sambil tengok bola takpun layan gusti.......adesh......layan jela......tapi kami still la bertanya khabar kawan2 yang dah lama tak jumpa.......dari dulu lagi aku memang rapat dengan geng2 budak lelaki time skolah dulu......kira aku ni macam orang tengah la.......hehehehe.....dengan diaorang ni aku selesa gak, cuma kadang2 kalau dah masuk bab2 lelaki, aku kadang2 jadi blurr.....then selambe jela diaorang gelakkan aku.....hehehe....cesh! tapi lepak dengan diaorang ni best gak sbb boleh tau persepsi lelaki, apa yang diaorang story mory, apa yang diaorang kutuk2, yang diaorang gosip2.....(a'ah, budak lelaki memang suka kutuk dak pompuan gedik) hahahaha....

Adesh....tapi kan, papepun, dua2 side pun besh.........syukur sangat dapat jumpa dan dapat kawan dengan diaorang......ada time susah senang, tak lokek berkongsi masalah dan selesaikan masalah, rajin sharing dan caring........alhamdulillah.....so, korang punya geng amacam?


p/s: HAPPY BELATED BIRTHDAY kat salah sorang team By'U, Khairudin Nordin......hari ni team By'U kat KL, geng photog Nad Studio n geng Aroma sambut besday dia.....mesti best! sedeh tak dapat join....just doakan semua baik2 sahaja n enjoy! (Tepung gandum kat umah banyak, kalau nak leh poskan) hehehe~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers