Saturday, May 12, 2012

Banyak Yang Dah Berlaku

Assalamualaikum...
Pheuwhh........penat, puas, happy, sedih, blurr semua campur aduk skali......
Dua tiga menjak ni slalu jugak la rasa macam ada saja yang tak kena dengan diri sendiri...........
Dulu, self-esteem tinggi melangit, tapi skrg macam dah jatuh terduduk kat bawah bacaan normal dah aku rasa.......hehehe...teruk bebeno rasa diri ni skrg dengan pelbagai menda nak difikirkan, nak dibuat dan nak dihadap................

Dari probs hubungan personal, family, kawan-kawan hinggalah kerjaya............satu2 kena pikir jauh......walaupun sorang kawan selalu pesan, "takpa, pelan-pelan la hang kayuh........ada rezeki, Allah mesti tolong hang punya".................

Bila aku pikir balik, ya tak ya jugak..........kenapa aku nak fikir cakap2 orang padahal orang2 tu belum tentu reti nak pikir perasaan aku kan2? Hehehehe.........especially pasal hati dan perasaan ni..............acap kali jugak la bos aku pesan "Pilih lelaki yang betul2 sayangkan kita, jangan pilih lelaki yang kita sayang sangat2.....belum tentu dia sayang kita sepenuh hati........tak mustahil hanya jatuh rasa kasihan" HEHEHEH....tu jela jawapan aku.........

Bos jugak ada pesan, selepas solat fardhu or bila2 rasa hati tak tenang......baca la surah Alam Nashrah sebanyak 7 kali berturut-turut.......Insyaallah, kalau betul2 dihayati ayat2 dan maksud dalam surah tu, mesti kita rasa tenang........

Haaa....ok, settle cerita pasal hati dan perasaan..........story pasal kerjaya lak.........yela, terasa jugak dgn kawan2 yang dah ada keje tetap, yang ada karier masing2.......walaupun aku happy dengan dua kerja yang aku sedang buat, tapi terasa jugak nak ada duit banyak2 (aku bukan materialistik ye, harap maklum...hehehe), leh bayar hutang PTPTN (so, tak payah join demontrasi mansuhkan ptptn...hehehe) then leh beli novel dan komik banyak2! hoyeahh! leh wat perpustakaan kat umah sendiri...hehehe....

Banyak betul kan angan2 aku ni? Haaaaa.....tapi dalam banyak2 azam aku, yang aku rasa dah agak2 nak tercapai tu adalah aku kan.......aku kan......aku dah rajin diet n exercise.......APE? tak pecaye ke? Dah turun 6 kilo ok! hahahaha.....tapi rasanye, kalau aku maintain diet sihat aku ni, boleh kot mencapai berat time aku dolu2 time study diploma....keskeskeskes.....

Dan azam yang paling aku rasa telah berjaya adalah niat aku yang dah memakai hijab dengan niat Lillahita'ala......niat untuk Allah.......syukur.......ha, dah takde da istilah on off ke, off terus ke ape ke......alhamdulillah la, stakat ni kawan2 ramai sokong dan bagi semangat.......dan hepi untuk diri aku.......syukur, ni yang wat aku sayang sangat kawan2 aku nih! hehehehe.....

Haaa.....cakap2 gak, jangan lupa untuk membeli majalah By'U isu bulan Mei (cover Aaron Aziz) dan coming soon isu bulan Jun (Secret) hehehehe......terus support diri aku dan team kami yang baru mula nak bertatih ni..........tqvm guys!

APA-APA PUN, NAK WISH HAPPY BIRTHDAY & HAPPY MOTHERS DAY TO MY LOVELY SWEET  PUAN JAMALIAH BINTI JAAFAR....Achik sayang mak.....maafkan achik kalau achik ada wat salah dengan mak secara tak sengaja......mak tiada pengganti, mak satu2nya inspirasi untuk achik teruskan hidup achik kat dunia ni.....demi mak, achik sanggup buat apa sahaj....I LOVE U MAK~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers