Friday, May 29, 2009

Keghairahan Duniawi

Walaweh..da lame x update blog ni..
hurmm...kebizian yg amat ketika ini..
dgn study, keje and komitmen diri sendiri..
aku kdg2 terpk..hurmm..sampai bila?

Sampai bila aku harus menyendiri?
Sampai bila aku harus mengharap?
Sampai bila aku harus menanti?
Sampai bila aku terus begini?

adeh...hurmm...bila tngok sekeliling..
aku terpana sendiri...ini ke yg aku nak sebenarnya?
adakah ini destinasi yg aku impikan selama ni?
perlukah aku melencong? atau aku hanya perlu lurus ke dpn?


sesekali, teringat perit keluargaku yg tersayang..
MAK, yg sanggup bergadai brg kemasnya utk lihat anak2nya berjaya, yg sanggup berjaga setiap malam menunggu anak2nya pulang, x penah kenal erti perit utk masak setiap hari dan macam2 lagi..x dpt aku catitkan d sini...

ABAH, yg sanggup bekerja siang dan malam walaupun perit utk berjalan menggunakan kakinya yg terhencut-hencut hanya utk memberi sesuap nasi utk anak2nya...yg selalu membebel utk kebaikan anak2nya...

ALONG, yg penah menampar aku kerana niatnya ketika itu hanyalah utk melindungi adik perempuan tunggalnya ini dari anasir2 jahat..

ANGAH, yg sentiasa memberi inspirasi utk aku tunduk pada PENCIPTA yg MAHA SATU...

ALANG, yg akan mengbahagikan duit gaji setiap 29hb setiap bulan utk menolong adik perempuan tunggalnya ini dpt membayar duit sewa rumah ketika adiknya itu masih belajar..

ADIK, yg sanggup berhujan, bersabung nyawa d ats jalan raya utk bank in duit dr MAK, ABAH dan abang2..yg sanggup menjual hp dan brg kesayangan utk melihat kakak tunggalnya ini terus idup d kota yg penuh ranjau ini....

Dan banyak lagi........

Apa lagi harus aku terangkan? apa lagi harus aku berfikir? aku percaya..ini lah destinasi yg aku pilih..ALANG slalu pesan...BKN SENANG NAK JADI ORG SENANG..BKN SUSAH NAK JADI ORG SUSAH..just pilih dan adili sndri apa yg kita nak utk masa depan kita..
Insyaallah..aku percaya ini destinasi dan aku akan terus ke depan..xkan pandang ke belakang lagi..aku sanggup ketepikan org lain utk mereka2 ini..mereka terlalu istimewa..

TO MY BELOVE FAMILY...MAK,ABAH, ALONG, ANGAH, ALANG N ACHU...i will always luv all of u till d end of my life...aku sanggup mati utk kalian semua jika itu yg perlu aku buat.. =)

~One love, Peace & Harmony~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers