Tuesday, December 13, 2011

~Pelik lah~

Assalamualaikum......tak jawab berdosa ekkk......lalalalalalala.........
Ooowhh...syahdunya kerja pagi tiap2 ari nih......before ni ada juga kawan nak borak2, nak gosip2......tapi skrg sensorang.....huwargghhhhhh! Adik2 belum datang lagi la pulok......bosan weh! adeshhh~

Oleh kerana kebosanan yang agak melampaui batas, aku dengan penuh etika dan bersopan santunya ingin berkongsi apa yang aku dah baca dan fikir dari surat khabar kosmo ari ni.

OOOhhhhoooooooiiiii!! weh tuan dan puan sekalian, aku sangat pelik lah........apsal ek korang??? Apsal? apsal 'bodoh' sangat nih? apsal korang desperate sangat? adesh lah......dah tak pepasal korang menyesal kan? Tu laaaaaa......time buat, tak reti nak pikir panjang, tak reti nak pikir ke depan.........adesh!

Membebel...membebel...............ala, suka hati aku la kan nak membebel, aku membebel ada sebab tau......bukan apa, aku pelik la.........dah tiap2 hari kat paper or TV crita pasal penipuan online, tapi apsal yang korang bengap sangat masih nak percaya hal2 tu? Kang aku cakap korang bodoh, korang marah........korang ngate aku balik.........cesh!

Tapi hakikatnya memang korang BODOH SOMBONG sebab rasa best sangat lah dapat kapel dengan orang yang korang tak kenal face to face then sanggup lak menghabiskan duit korang yang beriban, beratus riban, berjuta tu kat diaorang ye? Haaa..bodoh...bodoh....apsal korang tak boleh pikir ek? Bila dah kena tipu, baru nak tergadah................adoi lah.......baik korang sedekah duit korang tu kat fakir2 miskin ke, kat orang2 yang memerlukan ke, kat aku ke kan, dapat gak pahala..........hehehe

Sory la kalau ayat aku macam agak kasar, tapi aku agak terkilan dengan sikap rakyat kita yang bagi aku agak desperate untuk mencari pasangan hidup dan nak cepat kaya. Siyes aku tak pernah percaya dengan benda2 yang bersangkut paut dengan duit yang melibatkan transaksi ONLINE.........perghhh! (tak sia2 aku jadi ahli kelab pengguna sekolah yang aktif) hehehe......sempat kaaannnn~

So, korang2 yang kat luar sana tu yang rasa apa yang aku taip kat sini ni tak membawa sebarang makna dan korang rasa korang best sangat, so, abaikan...........tapi kalau korang terpikir even sedetik or sesaat, aku nasihatkan...........make a research first lah, baca paper tiap2 hari, tengok berita tiap2 hari.............korang pasti akan paham keikhlasan nasihat aku nih...........

Hati-hati lah weh, kat dunia zaman sekarang ni macam2 orang ada..............jangan terlalu cepat percaya or cepat simpati.................siasat dulu mana yang patut...............jangan satu hari nanti, dah tergadah baru nak menyesal..........time tu, dah tak berguna sebab sah2 salah korang yang tak berhati-hati......

Ok, dah cukup membebel.............nak merayau2 lak..........hehehe......okbai ;)

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers