Friday, May 29, 2009

Kesusahan...Kesyukuran.....

Beberapa hari ni..aku sentiasa terfikir..
Susahkah aku? Menyesalkah aku? Bersyukurkah aku?

Sejak seminggu yg lalu, macam2 dugaan melanda diri aku..
Masalah jatuh bertimpa-timpa..
Tapi aku berfikiran positif...

"xpe la...xde rezeki tu.."
"hurrmm..xpe..mesti ade hikmah ni.."
"Syukur..alhamdulillah..."

ini la ayat2 yg aku akan guna bila aku ditimpa masalah semenjak lalu...
pd pagi subuh dua minggu yg lalu...aku dengar kuliah subuh dlm TV..
dan aku sangat tertarik pada ayat ustaz ni...

"Allah kalau sayangkan seseorang hambaNya itu, Dia akan menduga hambaNya itu dengan menurunkan masalah dan dugaan terhadap hambaNya itu.."

Dari ayat ustaz tu la yg membuatkan aku terus bersyukur setiap hari..alhamdulillah..walaupun masalah dan dugaan jatuh bertimpa-timpa..aku ttp redha dan mungkin betul la itu bkn rezeki aku..dan aku percaya ada hikmah di sebalik semua dugaan yg diturunkan olehNYA...


~One love, Peace & Harmony~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers