Wednesday, June 3, 2009

~KaRMa~

Alhamdulillah..aku masih dpt menaip dan masih boleh melihat dunia ni..
Kehidupan banyak mengajar kita bnyak berfikir dari pelbagai sudut dan perspektif..
Aku sangat2 percaya dgn perpatah org2 tua kita yg bila kita berbuat baik, kita akan dibalas dgn kebaikan dan sebaliknya..

Nak dijadikan satu cerita...
Sebelum ni aku kurang bersyukur dgn apa yang aku ada..apa yang aku dapat..apa yg tersedia d sekeliling aku...aku hanya mahu lebih dan mahu ia sempurna dan iainya adalah untuk diri aku sendiri...ya..aku mengaku diri aku ketika itu adalah seorg yg SELFISH..huhuhu..

Tetapi ketika aku mengalami sesuatu yg aku sendiri tak sangka, tak dapat aku fikirkan ia akan terjadi..aku kelu...aku down sangat2...jenuh merintih..aku dah tak malu lagi menangis d dpn kawan2, aku menjadi NOR IRMAWATY yg lain..

Tapi..satu hari..aku sangat2 berterima kasih kpd seseorang..thanks..kerana atas nasihatnya lah...aku sentiasa dan akan terus bersyukur dgn apa yang aku miliki skrg..thanks bro..sikit demi sedikit aku abadikan diri aku padaNya..aku cuba berubah utk menjadi org baru..walaupun lewat, aku ttp nak mencuba...

Allah masih sygkan aku..Allah bagi aku kesempatan utk terus melihat dunia ini walaupn aku dilanda pelbagai musibah dan pelbagai dugaan..Sungguh aku berterima kasih atas nikmat yg telah diberi ini..aku menjadi seorg yg lebih tabah, seorg yg lebih berdikari dan seorg yg selalu bersyukur...ALHAMDULILLAH...syukur..

Aku sentiasa beringat...yaa..aku hanya menumpang...aku xkan kekal lama lagi d dunia yg penuh pancaroba ini..aku harus lakukan sesuatu..walaupun bkn dgn secepat mungkin, tapi aku percaya, aku harus cuba..insyaallah..aku akan pastikan ia menjadi kenyataan..

Thanks...thanks to all..my beloved family..my belove friends, my belove person..i love u all..perubahan ini aku terima dgn hati yg penuh kesyukuran..penuh dgn keinsafan..ya Allah...berilah aku peluang...

~One Love, Peace & Harmony~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers