Friday, April 1, 2011

~The Absolute Clothing~



Pepagi buta ni, aku terasa nak menaip...erkk..padahal aku punya artikel untuk dateline isu bulan Mei belum pun siap..hahaha..so, pepagi buta ni, aku nak kenalkan korang dengan satu label clothing yang sangat cool dan unik..so, aku persembahkan....THE ABSOLUTE CLOTHING!! clap3...hehehe..



So kalau korang nak tau, idea penubuhan The Absolute Clothing ini wujud daripada lawatan sekumpulan pelajar jurusan seni percetakan dari Negara Indonesia yang telah datang ke UiTM Shah Alam pada tahun 2006 yang lalu. Kebanyakkan pelajar-pelajar tersebut sukakan sukan extreme dan mempunyai minat dengan kesenian t shirt dan mereka tidak malu untuk memberi pandangan tentang design yang dibuat pelajar seni percetakan di Malaysia. Walaupun Malaysia lebih maju dari Negara Republic itu,tapi dari segi aspek pendapat design dan seni yang berkaitan,pelajar-pelajar Malaysia jauh lebih ketinggalan dan design pelajar-pelajar ITB jauh lebih cantik,kreatif dan menarik berbanding pelajar-pelajar Malaysia.



Dari situ lah timbul idea pengasa The Absolute Clothing ni untuk menyahut seruan kerajaan untuk melahirkan lebih ramai usahawan bumiputra di Malaysia. Inisiatif yang positif ini diterajui oleh En. Farook Hamdan yang menjadi penaung lable The Absolute Clothing.



Kalau korang nak tau lagi, butik The Absolute Clothing ini telah ditubuhkan pada sekitar 1 Disember 2010 dan telah rasmi didaftar pada Ogos 2009 yang lalu. Butik ini bukan sahaja menjual t-shirt, malah mereka juga menawarkan pelbagai barangan dan perkhidmatan lain kepada orang ramai. Kebanyakkan permintaan produk The Absolute Clothing adalah untuk rekaan t-shirt, dan barangan siap (Ready made).



Namun, rekaan mereka tidak tertakluk kepada idea pereka grafik The Absolute Clothing itu sendiri, mereka juga menerima tempahan mengikut citarasa dan idea rekaan daripada pelanggan mereka juga (Custom made). Selain daripada itu, perkhidmatan lain yang terdapat di butik The Absolute Clothing adalah seperti sulaman (Embroidery) dan juga cetakan (Printing) di atas fabrik.




Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Butik The Absolute Clothing ni, jom usha maklumat-maklumat di bawah ni.

No 45, Jalan Tembaga, Kawasan Perusahaan Mergong 2,
Seberang Jalan Putra, 05150 Alor Setar, Kedah
No. Tel : 04 – 7305630 / 012 455 9147
Email : theabsolutely@yahoo.com
Facebook : the absolute clothing
Twitter : weirdabsolute
Tumblr : theabsoluteclothing.tumblr.com
Blogspot : theabsolutelyprinting.blogspot.com

Nota Aku: Well, kepada korang yang masih mencari-cari rekaan menarik, berkualiti serta murah, aku syorkan korang usha maklumat di atas. Ha, nak terus pergi ke butik pun boleh, nak membeli belah kat dalam internet pun boleh. Piley2~


*****Article Copyright © 2011 (Astarawistana Momoi) & Pictures (Adamerah & The Absolute Clothing) are All Rights Reserved. Use of words & photographs in any manner without permission are prohibited by International copyright law*****

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers