Sunday, May 15, 2011

~Jangan nak UP sangat LAH~

Aku terpanggil nak menegur sikap segelintir rakan aku di Facebook aku ni..erkk..actually sorang je...hehehehe...bukan aku dengki, jeles or ada niat lain..aku just rasa macam pelik, hairan dan ayat2 yg sewaktu dengannya..

Apa perasaan korang bila tengok status yang dok timbul kat wall notification mcm ni:

"Japgi nak balik dah..nak g masjid malam ni.."
"Nak sembahyang sunat Duha jap.."
"Ari ni masak ni..masak tu...semuanya saya yang masak..sedap,nyum2! jom makan!"
"Japgi lepas maghrib nak baca yassin lah"
"Japgi nak shopping itu, ini...bestnye shopping..esok nak shopping lagi"

Haaaa..apekah yang korang fikir? Aku bukan nak cakap la kan...tapi biarlah BESEDERHANA..tak perlu kot menunjuk-nunjuk..biarlah semua yang dilakukan tu IKHLAS..tanpa ada niat nak menayang-nayang...niat tu biarlah demi Allah..bukan sbb nak menunjuk-nunjuk...orang lain pun lagi kaya, lagi berada, lagi mampu dari anda..tapi diaorang takde lak mcm anda..fikir2kan lah~ hehehehehehehe...

Nota Aku: Jangan tenggelam dengan pujian kawan yang asalnya hanya ingin menjaga hati kita...cukup dengan besederhana~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers