Saturday, July 2, 2011

~Aja Aja Fighting!~

Walaupun tengah bz dengan dateline, aku tetap nak membebel kat sini jugak! hehehe...tak kesah la sape2 nak baca ke, taknak ke..takde hal...janji aku dpt luah ape yg aku nak kat sini...

Selain pict profile ramai kawan2 aku yg berwarna kuning atau merah, Aku ade perasan hari ni ramai yg post status berbaur keEMOan kat FB tu...pelik jgk la kan..adakah hari ini telah rasmi diisyhtiharkan sebagai hari EMO sedunia tanpa pengetahuan aku? Perghhh..pelik2..hahaha..tapi takde la pelik sngt kan...bukan tak penah..kadang2 hari2...hehehe..tapi just hari ni je cam ramai lak...

So, perasaan ingin tahu aku telah memuncak dengan secara pantasnya...dengan itu jugak lah aku telah pun membuat satu tinjauan dengan post satu status berbaur keEMOan di wall aku...hehehehe...erkk..jgn la marah...sj je nak terai test....kaaannnn~



Ha...korang dah tengok? tu la status aku...amacam? hehehe...tapi walaupun niat aku hanya ingin membuat tinjauan, tapi dalam masa yang sama aku ikhlas post status tu...bukan apa...mana la tau kot2 tak sempat kannnnn...Just kat sini aku nak cakap kat kawan2 semua...

Ni, wahai kawan2ku....Hidup kita ni kalau tak ada masalah, tak best la...tak thrill la kan? takkan la hidup kita ni kena asik mendatar je? takda turun naik? (korang bayangkan line graf) haaaa...kan2? Kawan2 kena ingat...masalah ni la yang akan bantu kita untuk kita hadapi masa depan kita..kenapa aku cakap mcm tu? ceterai pk dan bermuhasabah diri...contohnya mcm ni...bila kita wat masalah sekarang dan kita tau masalah tu akan menyusahkan diri sendiri dan orang2 di sekeliling kita, takkan kita nak ulang lagi pada masa depan? (Tapi taktau la kot2 ada yg 'TEGAR' ) so, konklusinya senang saja kawan...aku pun bukan tak penah ada masalah...boleh kira menimbun-nimbun ni haa...mcm apek jual buah kat pasar ckp...sekilo lima hengget...haaa....aku punya bukan sekila tau...aku beratus-ratus kilo masalah kena tanggung...tapi aku pegang prinsip aku ni..aku tanam kat kepala otak aku ni....TAKPA IRM, SEMUA MASALAH NI ADA PENYELESAIANNYA...DAN APA YANG TERJADI NI ADA HIKMAHNYA...CUMA TAKTAU JE CEPAT KE LAMBAT NAK NAMPAK....so, apa yang boleh aku buat adalah REDHA dengan Qada' dan Qadar yang diturunkan kepada aku ni...

Kawan2...bukan aku tak pernah rasa down (bukan down to earth k...) sangat2...aku penah kot rasa nak p terjun laut dalam, terjun gaung, terjun jambatan Pulau Pinang tu...tapi nasib la aku ni masih diberi peluang utk berfikiran secara waras utk berfikir mana yang baik dan mana yang buruk...dan aku percaya korang pun penah rasa apa yang aku rasa kan? dan tak mustahil lebih dasyat dari apa yang aku fikirkan. Alaa kawan...chill lah....hidup ni sebenarnya best sangat....tapi kalau kita pandai menghargainya lah.....kalau tak pandai menghargai dan salah memilih apa yang kita fikir....tak mustahil apa yang best akan jadi tak best...

Kawan2...lagi satu, aku kan selalu fikir macam ni bila aku rasa nak wat something yang bodoh kat diri aku sendiri.....IRM, CETERAI TENGOK...ORANG LAIN LAGI BERAT MASALAH DIA....MASALAH HANG YANG KECIK NI, KALAU NAK BANDING DENGAN ORANG LAIN, CELAH GIGI SAJA TAU..hohohohoho....iye2...aku memang suka muhasabah diri sorang2..hehehehe...bukan psycho...cuma habit kot suka cakap sorang2....adesh~ tapi betul la kan2? alahai kawan2...takyah dok pening2 kepala...masalah apa yang tak ada penyelesaiannya? Insyaallah...ada kalau kita ni terus berusaha dan bertawakal...

So, moral of da story adalah...CHILL la kawan2...Cool! hehehehe...insyaallah kalau kita usaha nak selesai masalah tu, pasti ada jalan punya..no worry k! Ok lah..dah banyak membebel...esok2 la pulak kalau rajin dan kalau2 dah siap keje..hehehehe.....pergghhh...lagi sari dateline! hohohohohoho~

~One Love, Peace & Harmony~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers