Monday, July 11, 2011

~Bila Hensem dan Cantik Menjadi Ukuran~

Posting kali ini aku tujukan khas untuk adik Saya Peja yang telah menulis status di FB beliau tentang erti hensem pada pandangan mata seseorang tu......bunyi statusnya begini:

"aku tak ensem macam dyorg semua..."

Ini pandangan sis...khas utk adik Saya Peja:

Adik, memang tak dinafikan bahawa semua orang suka melihat kecantikkan, keindahan, kehenseman seseorang tu....lumrah manusia kan? tipu la kalau mereka ckp mereka tak suka tngok sesuatu yang indah, yg cantik, yg hensem....tapi adik jgn lah down disebabkan pandangan orang2 yang prejudis tentang erti kehenseman tu...

Sis ada cerita yang nak disampaikan berkenaan dgn hal ni....

Adik, sis hidup merantau dekat 8 tahun di negeri orang....alhamdulillah..banyak yang sis belajar dan banyak juga pengalaman yang dah sis jadikan pengajaran untuk masa depan sis...bila hidup merantau ni, sis kenal dgn banyak orang...orang ni pulak banyak kerenahnya...banyak kesahnya....utk link dengan status adik ni, sis nak ceritakan pengalaman sis....

Sis penah tinggal serumah dengan kawan2 sis yang cantik, hot dan mempunyai ramai peminat lelaki....kira macam hot stuff la kan....sis pn mulanya ok2 saja...tapi bila dah duduk serumah, mula lah dia tunjukkan 'kehodohannya' yang sebenar.....bak kata kawan sis lagi sorang..."HARAP MUKA JE CANTIK, TAPI PENGOTOR!" haaaa...kat situ mesti adik faham kan apa maksudnya? itu satu cerita....

Sis sambung lagi....sis juga ada ramai kawan2 yang hensem ni...tapi sis kurang berkenan dengan sorang rakan yang hensem ni...kenapa? bak kata kawan sis yang sorang ni lagi...."HARAP MUKA JE HENSEM, PERANGAI KURANG AJAR NAK MAMPOS! MULUT TAKLEH BLAH SIOT!" haaaa..adik faham tak ayat tu?

Tapi alhamdulillah...stakat ni golongan ni hanyalah minoriti dalam hidup sis...majoritinya adalah ikhlas berkawan dengan sis...syukur sbb sis ada kawan2 yang cantik, hensem tapi masih menghormati rakan2 lain yang kurang kehenseman dan kecantikkan ni...hehehe...

Apa yang leh sis cakap kat sini, memang talk is cheap bila timbul bab2 macam ni....realitinya semua sukakan kecantikkan dan kehenseman...tapi sampai bila? Biarlah kecantikkan dan kehenseman itu selari dengan adab dan perangai bila bersama orang lain....hormat lah....ikhlas lah....sure tak rugi....mcm yang sis tulis di posting2 yg lepas, SEKALI KITA BERBUAT BAIK, SURE ORANG AKAN BALAS KEBAIKAN KITA TU DOUBLE, TRIPLE TAU....huhuhu....So, chill! ;)

Nota Aku: Aku masih ingat time skolah dulu....bila budak lelaki ejek aku gemuk, kawan2 baik aku Ruhaizah, Raifa marah2 diaorang...hahaha...padan muka diaorang kena marah dengan kawan2 baik aku tu....hey, my lovely ever besties! damn sure i love u so damn much guys! sampai mati pun aku ingat dan aku akan sayang hampa sampai bila-bila....aku appreciate sangat sebab hampa tak penah pulaukan aku, hampa tak penah kesah rupa aku, hampa tak penah pandang aku sebelah mata....aku berdoa persahabatan kita dari tadika akan berkekalan sampai ke hujung hayat kita... ;)

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers