Thursday, April 19, 2012

~Give Up~

Assalamualaikum........
Lame kot nak membebel kat sini.....
Lame jugak kot tak memberi info2 yang ringkas tapi padat kat sini since agak bz dengan kerja.....
OMG.....just nak tanya.....korang penah rasa putus asa tak?

Berputus asa tak kesah la dari pelbagai segi or jenis masalah.....keje ke, life korang ke, korang punya relationship ke?

Pheuwhhh......tak dinafikan bhw perkataan give up or berputus asa ni senang gila nak dituturkan, tapi berat gila nak dibuat or nak dilakukan kan3?

Tapi kan, kalau tak dituturkan......kalau terus jadi hipokrit pun, wat sakit hati je ye tak? Gila la rasa macam sangat pengecut sebab tak berani nak buat apa yang kita sendiri nak buat..........

Pheuwhhh.......mesti korang heran kan apesal la aku dok membebel pasal bendalah ni.......yela, ari ni aku dengan berani matinya dan tak kesah nak jadi lepas ni mengambil keputusan yang paling berat dalam hidup aku untuk BERPUTUS ASA dengan satu perkara personal yang dah lama terpendam dalam lubuk hati aku yang tulus mulus ni.......hehehehe....ececeh......sempat jela kannnn~

Bila dah muhasabah diri sendiri, bila dah pikir sedalam-dalam gaung kat highwah utara-selatan tu, aku rasa aku telah wat satu keputusan yang sangat2 super betul untuk diri aku sendiri........sebab aku percaya sangat2 tentang hikmah yang Allah janjikan untuk diri aku..........bagi aku, berputus asa tu bukan beerti kita loser, tapi adakalanya berputus asa untuk kebaikan diri sendiri adalah satu kemenangan yang sangat indah dan bahagia.....

Syukur alhmdulillah sebab Allah masih buka fikiran aku untuk terus berfikir, memberi peluang untuk aku jadi berani mengambil risiko besar macam ni......aku sangat percaya Qada' dan Qadar dan takdir yang dah ditetapkan untuk diri aku......insyaallah, ada hikmah di sebalik semua ni kan? cuma aku belum nampak or belum terima.......terus berdoa dan berdoa.....

Allah kan ada? Family pun ada, kawan2 baik ada.........dua tiga hari ni aku sempat melepak dengan my best friend Pojie yang balik bercuti......syukur alhamdulillah dia banyak bagi aku semangat untuk teruskan hidup aku ni.....and i'm glad that he is my friend and i'll remember his precious words "jangan risau, bila2 pun kami kawan2 akan sentiasa ada dengan hang mcm mana pun kondisi hang time tu....jangan risau" Pheuwhh...sedih je aku rasa.....thanks buddies! Hampa memang terbaik..........

Thanks jugak kat my best friends cik tasha coz sudi dengar luahan perasan insan kerdil macam aku ni......yup, mcm yang kau cakap.......kita sama2 berdoa ya? ;)

So, cukup la sesi muhasabah diri sendiri........to encik John Labu, thans beb! i'll appreciate what u've done! Masih dalam peringkat training nih! hehehehehe......

Terima kasih semua!

P/S: Ooowh....Aku aka Cik Astarawistana Momoi tetiba mengambil keputusan untuk melimitkan penglibatannya dalam perkara2 yg berkaitan internet kecuali urusan kerja....hehehehe...perghh.....no YM laaaah! malas dah....keskeskeskes...yang lain layan je....

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers