Saturday, May 21, 2011

~Luahan Hati Seorang Kawan~


Aku ramai kawan..tak kira jantina, tak kira bangsa, tak kira agama...aku tak nafikan, aku memang cukup senang nak berkawan..dan aku boleh dikategorikan sebagai seorang yang ramah tamah dan senang bergaul tak kira peringkat umur..lagi2 setelah aku start keja dengan majalah ni, lagi la aku teramah terlebih..hehehe..but,Alhamdulillah..mungkin itu kelebihan aku...cuma kadang-kadang tersilap pilih kawan..dan kadang-kadang ralat bila terjadi sesuatu dalam perhubungan...

Perghhh..mukadimah tak henggat kan? hehehe...ok, macam ni lah...aku just nak bercerita tentang luahan perasaan aku sebagai seorang kawan...kenapa aku dipanggil untuk tulis entry ni? sebab ada seorang kawan yang telah INBOX aku kat Facebook aku...dia pertikaikan nilai persabatan seseorang yang rapat dengan aku dan seseorang yang pernah jadi rakan karibnya...aku bukan apa..dia macam perli2..macam salahkan aku...wadefak la kan? Dok blame salah orang lain kat atas aku apa adahal weh? So, kat sini aku bahagikan kawan-kawan aku dalam kategori berikut:

Kawan Karib / Akrab
Kawan Makan Kawan / Backstabber
Kawan Si Kacang Lupakan Kulitnya

Kawan Karib / Akrab

Aku ada rakan karib dan akrab..kawan dunia akhirat..insyaallah...salah seorangnya adalah kawan semenjak dari bangku tadika lagi..dan kami berkawan karib sampai sekarang..walaupun mereka dah pun menjadi isteri orang, alhamdulillah..mereka tetap still keep in touch dengan aku..aku bersyukur sangat dapat kenal mereka ni..masih aku ingat lagi..time aku tingaktan satu, aku selalu diejek oleh pelajar lelaki kelas aku sebab aku ni gemuk...selalu jugak la aku menanges sampai satu tahap tu aku benci gila kat orang lelaki..hehehe...so, nak dijadikan cerita..time pelajar lelaki ni ejek, kawan2 baik aku ni marah balik kat diaorang..hahaha..gila touching aku kot..tak sangka kawan2 aku ni sanggup back up aku..diaorang sanggup kawan dengan aku walaupun aku paling besar antara mereka2 ni...touching weh! dats y la aku rasa bertuah sangat dapat kenal dengan diaorang nih..tempat aku luah perasaan suka, duka aku...harap2 hubungan ni sampai ke akhir hayat~

Kawan Makan Kawan (KMK)

Haaa..ni kawan jenis aku nak penampaq sampai pengsan kalau ada depan mata aku...huhuhu...tapi aku tak penah buat pun...sebab aku ni jenis tak sampai hati..tak reti nak marah2...adesh..(mungkin sebab ni la orang slalu pijak kepala aku kot?)..huhuhu...tapi nak wat camne..dah perangai aku camni..hmmm..berbalik kepada KMK ni, aku penah la kena denan sorang ni...aku tak sangka siot..dia ni kawan baik kpd XBF aku..dan jugak kawan aku..perghh..depan kawan2 lain, depan aku memang dia baik la..cakap pn style ayu2 gitu...kadang2 gedik jugak la kan..apa yang aku tka puas hati bila depan aku dia cakap lain..kat XBF aku dia cakap lain..sampai sekarang pn aku tak boleh tengok muka dia..sampai aku delete dia dr frienlist FB aku..adesh..hehehe..emo tak aku? dan dia jugak lah antara sebab aku break off dengan XBF aku..tapi takpe lah..aku redha je..hehehe..just tu la..takleh la dengan backstabber ni...rimas, lemas..huhuhu..

Kawan Si Kacang Lupakan Kulitnya
Kawan kategori ni lah yang telah dipertikaikan oleh seorang kawan aku kat inbox FB aku...adesh...dia cakap "....fuck dengan kawan yang lupakan kawan bila jumpa kawan baru" allooo...perfect sangat kah anda? anda tak tau kah yang anda pun dalam golongan berkenaan??? hahahaha...lawak la...anda dan kawan2 anda yang pakai branded2, pakai motor mahal, ada awek cun2, ada klik kawan2 OTAI tu tak sama kah? Ni, aku nak cerita...dok pakai barang branded, motor mahal made in Itali, awek cun, kawan otai2..tapi apa barang tiap2 ujung bulan je call aku mintak tolong pinjam duit? Mintak share topup time motor pancit kat atas jalan? Mintak tolong jadi kaunselor tak berbayar time putus cinta?? sapa weh? sapa? habaq mai sat...hohohoho...La ni, jangan la dok tuding jari sangat..jangan nak fuck sangat lah..aku diam tak bermakna hampa leh pijak2 aku dengan isu yang bangang ni...hampa prejudis kawan2 hampa ni sbb ada antara kami dah ada kereta tak pakai motor dah..sebab kawan2 ni dah kahwen dan bz untuk cari duit tampung belanja family dan parent yang sakit..buang sebab kawan2 hampa ni takdak awek cun, tak rapat dengan otai2, tak pakai branded2..sampai jumpa selisih tepi jalan pn buat tak kenal..jumpa kat event mana2..siap cari jalan short cut takmau selisih dengan kami..pergghhh...INGAT LAH SIAPA DIRI ANDA SEBELUM TENGOK ORANG LAIN K? bukan marah..cuma ralat..cuma kecik ati..

So, moralnya...PEACE, NO WAR GUYS! aku tak cari gaduh sebab aku tak reti nak bergaduh..aku tak reti nak marah, aku tak reti nak pijak kepala kawan2 aku...kenapa? sebab aku IKHLAS tolong kawan2..IKHLAS niat nak berkawan..IKHLAS sayangkan kawan2 aku...harap maklum k? ONE LOVE, PEACE & HARMONY~

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers