Friday, December 2, 2011

~Apa Rasanya?~

Assalamualaikum.......
Perghhh! sejak2 berkerjaya nih, mula la malas nak mengupdate mana yg patut......hehehe.....itu lah aku.......bila dah start kerja, mula la taknak brenti, mula lah nak mengaplikasikan status WORKAHOLIC tuh......cesh! tak semena-mena ye dak? hehehehe......tapi itu lah aku......kalau dah kerja, semua pun boleh lupa......mula la rutin harian ketika 'bercuti' mula terisi dengan kesibukan yang sangat produktif.....ececehhhh......

Setelah lama tak (nak) bercuti, bos aku cakap......"kerja2 gak, at least kena gak rest....jangan sampai sakit lak kang" Haaaaaa.....yela.......yela.......yela.....ok, esok tengok wayang arrr...sambil merayau mencari novel2 baru........Weeeee! Tekad nih......walaupun terpaksa pergi sensorang.....menapak jela aku esok......dah takda orang nak teman.......sedey......sedey......nasib lah masih bujang kannn......rindunya zaman2 merayau, meroyan, meronggeng dengan kawan2 baik aku............tapi nak wat mcm mana....dah jodoh depa nak kawen awai kannnnnnn? Syukur jela......at least aku happy sebab aku bakal dapat anak buah lagi! Hoyeaahhh!! Tak sabar.....tak sabar.....tak sabar.......eh...mana bleh, sabar....sabar....sabar...hehehe.....

Haaaa....perasan tak title entri aku tuh? ntah apsal ntah tiba2 ja terpikir......APA RASANYA JADI ANAK ORANG KAYA? pergghhhh! Apa rasanya hidup sentiasa dilimpahi rezeki tanpa perlu bersusah payah? Apa rasanya bila hidup dikelilingi kawan2 dengan status yang sama? Apa rasanya ada rumah besar yang dilengkapi dengan kemudahan yang super best? Apa rasanya kerja2 harian dilakukan oleh orang gaji? Apa rasanya pergi ke kuliah menaiki kereta mewah atau dihantar oleh pakcik driver? Apa rasanya boleh sesuka hati pergi melancong ke luar negara or pergi ke mana2 tempat yang super masyuk? Apa rasanya hidup sentiasa ada DUIT? Perghhh....apa rasanya ya?

Ehh....jangan la pikir aku ni tak pernah bersyukur, jauh sekali......Alhamdulillah....even though aku dilahirkan di dalam keluarga yang sederhana, cukup2 makan, hidup berdikari........tapi aku tak pernah menyesal........ini rezeki yang Allah nak bagi kat aku dan family aku......terima jelah...redha......biarpun hidup aku dulu agak susah, tapi aku tak pernah malu sebab semua yang aku lalui, lelah berdikari pada tulang empat kerat aku ni, aku jadikan pengalaman hidup...........ya, siapa yang takmau hidup senang? Insyaallah, aku sentiasa berpegang kepada prinsip dan fakta bahawa Allah sedang menguji aku, sedang menguji tahap kesabaran aku, tahap keimanan aku terhadapNYA.......sebab dia SAYANG aku kan? Ujian ni yang buat aku semangat nak maju ke hadapan........mana yang ada depan mata ni, bersyukur lah.......dan kepada yang hidupnya sentiasa dilimpahi rezeki Allah tu, pun bersyukurlah........jangan tamak sebab confirm2 kalau korang tamak korang akan rugi........iksh....iksh...iksh...rugi2....hehehe....so, hargai lah apa yang korang ada tidak kesah la dalam bentuk apa pun, hargailah ia selagi masih ada...............

Ya Allah, berikahlah aku petunjuk semoga aku terus dekat denganMU.....berkatilah segala yang sedang aku lalui dan bakal lalui.....turunkan lah segala rahmatMu semoga aku dapat melihat jalannya..........permudahkan lah segalanya....AMIN.... ;)

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers